وبلاگ خفت

وبلاگ خفت

وبلاگ خفت

وبلاگ خفت

وبلاگ خفت

توضیحات درباره التهاب کلیه

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۳۸ ق.ظ

توضیحات درباره التهاب کلیه

کلیه ها دارای دو پا و شکل مشت هستند که فقط در زیر دندان ها و در مناطق چپ و راست ستون فقرات قرار دارند. کلیه ها خون اضافی و آب اضافی از خون را حذف می کنند و روزانه 120-150 واحد (معادل 0.98 لیتر) خون را تمیز می کنند. هر کلیه از هزاران ساختار به نام Gardez تشکیل شده است که در آن عمل اصلی تصفیه خون انجام می شود. در Caledonia، یک فرایند پاکسازی دو مرحله ای انجام می شود و آنچه که بدن نیاز دارد جدا از چیزی است که نیازی به خلاص شدن از دست ندهد. وقتی کلیه ها آسیب می بینند، نمی توانند به درستی کار کنند. زباله ها و رسوبات تجمع می یابند و منجر به مشکلات جدی بهداشتی می شوند. اگر بیماری بسیار حاد یا طولانی مدت باشد، به نارسایی کلیه منجر می شود.
درمان التهاب کلیه

حملات کلیه در مراحل حاد اغلب بازخورد خوبی در درمان دارند. گاهی اوقات مردم پس از از بین بردن التهاب کلیه، گلومرولونفریت را سالها توسعه می دهند. اگر چه این بیماری ها همیشه قابل درمان نیستند، درمان مناسب از عود بیماری جلوگیری می کند و کلیه ها را محافظت می کند. نکته مهم در ذهن این است که به دقت دستورالعمل پزشک را برای پیشگیری و کاهش آسیب کلیه دنبال کنید. اگر کلیه معیوب است، بهترین گزینه دیالیز کلیه یا پیوند آن است. دیالیز یک فرآیند پزشکی است که از بین بردن دفع بیش از حد مایع از کلیه ها و حفظ شیمی در خون در سطح متعادل است.
علائم التهاب کلیه

تورم کلیه در سطح اولیه آن بسیار شدید نیست. با این حال، به منظور مراقبت از کلیه ها در برابر آسیب دائمی، اگر شما یکی از علائم زیر را داشته باشید، باید به شدت از سلامت خود مراقبت کنید: - تغییر ادرار - داروها - تورینگ در قسمت های مختلف بدن، به ویژه در دست ، پا، مچ پا و چهره - تغییر رنگ ادرار - کاتتر جنین - خون در ادرار تشخیص التهاب کلیه
علت التهاب کلیه

گلومرولونفریت حاد: این نوع توده کلیه پس از یک عفونت شدید مانند گلودرد، هپاتیت یا HIV به طور ناگهانی افزایش می یابد. از سوی دیگر، ضایعات آکنه نیز ممکن است رخ دهد و بیماریهایی که احتمال کمتری دارند مانند سندرم Goodpasture یا granulomatous plus polyangiates (GPA) ایجاد شود. این بیماری نیاز به مراقبت شدید برای جلوگیری از آسیب دارد.

  • نعیم بازیاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی